16 januari 2009

A-kasse dravel...


Usch vad det är jobbigt detta med A-kassan och kassakort!

Blev registrerad som arbetslös den 2 januari, kassakort utskrivna den 6 januari, ringde för att kolla att allt var OK den 8 januari (det var det) i går hade det fortfarande inte kommit några kassakort.

Ringde igen och fick svar att de visst var utskrivna men hon skulle skriva ut nya...då gick inte det att skriva ut nya...inte i något utav de 2 data program de arbetar med. Hon fick hela tiden svar att det inte gick. Efter 5 minuter så kom hon på att just det ja...jag kan trycka på en knapp på tangentbordet så de blir uttryckta manuellt...då fungerade det!

Nu hoppas vi bara att kassakorten kommer så jag kan få några pengar denna månaden.


Sedan så är det lite kul det här med att cheferna nu på jobbet måste jobba mer själva...blev uppringd igår utav min närmsta chef vid 18.30...Hur gör jag rent kaffemaskinen??? Hon tyckte det var såååå pinsamt att behöva förklara att hon inte hade en aning om hur den skulle rengöras :-) Jag välkomnade henne ner på gräsrotsnivå :-) hahaahiii


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar