12 januari 2009

Ingenting egentligen...


Har varit hemma idag men ska jobba imorgon och på Onsdag. Ändrat om lite i schemat eftersom jag är sjuk men förhoppningvis så ska jag orka med att jobba :-)
Sot har vart hemma med mig idag och vi har haft det mysigt ihop. Vart ute på småpromenader och haft myspys i soffan.
Björn fick sina tider för lydnadskursen idag som han och Bazzil ska gå. Den börjat den 26 och han tycker det ska bli riktigt spännande. Han har aldrig tagit någon hundkurs tidigare så detta ska bli mycket intressant tycker jag.
Sot och jag får våra tider till agilitykursen nu i veckan. Jag vet ju vilka dagar men jag vet inte riktigt när den startar.

Emma började skolan idag och det är lite jobbigt detta med att komma in i rutiner igen så det har vart lite sura miner nu i kväll vad gäller att hon måste gå och lägga sig.

Jösses, vad händer här nu...Sot har fått tokryck och vill få igång Bazzil...tokhund!

Åter till Emma, idag när de kom till skolan så visade det sig att halva skolan är utrymd pga att det under nyårsnatten skjutits in en raket i ett klassrum och det börjat brinna. Alla klassrum i den delen utav skolan har blivit rökskadade och måste saneras. En kostnad på ca 500.000:- fick vi en lapp om. Några av klasserna måste ha sina lektioner i gympasalen men som tur är så kommer Emma och hennes klass vara i den delen av skolan där högstadiet är. De får ett riktigt klassrum som tur är.

Bazzil och Sot har slaktat en rosa gris här hemma, tutan är utdragen och hälften av all stoppning ligger på vardagsrumsgolvet :-) Björn tog tutan och blåste i den och Cosmo blev helt tokig! Verkar som han tror det är grävlingen som låter...fniss...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar